Anna Karlsson

Grundare till Anayoga och huvudlärare i studion. Anna har ett brinnande intresse för friskvård, hälsa och välmående på olika sätt. Detta intresse ledde tidigt in i gruppträning och gymvärlden och där fann hon så småningom yogan. 2013 gick hon Globalyogas grundutbildning (100 timmar) (www.globalyoga.se) som är en dynamisk och lekfull yogaform med rötter både från österländsk och västerländsk tradition. En yogaform anpassad för oss som lever i 2000-talet med allt vad det innebär. 

Efter det följde flera vidareutbildningar inom anatomi/assistering (50+50 h), personlig yoga (50 h), yinyoga (50+40 h), restorative yoga (40 h), barnyoga (40 h) samt yoga för gravida och nyblivna mammor (50 h+ 100 h). Förutom yoga har Anna även diplomerats i Regndroppsmassage och Hot stone massage.

Varför yogar du?

Jag yogar för att hålla längre och helt enkelt må lite bättre varje dag, både fysiskt och mentalt. Yogan lär mig mer om mig själv och att se det som verkligen betyder något i livet. Jag har genomgått tre graviditeter och under de sista två hade jag yogan som verktyg att ta till både för att lindra en trött kropp och att få en stunds egentid och närvaro i kroppen. Då jag märkte vilken otrolig skillnad yogan gjorde både under graviditet, förlossning och tiden efter önskar jag att alla mammor får ta del av den skatt som yogan verkligen är.  Mina klasser handlar om att ta hand om sig själv och få ett andrum i vardagens brus. Att lära känna sin egen kropp och lyssna till vad DU längtar efter just för stunden. 


Sofia Hasselbom

Utbildad i yinyoga under våren 2021 för Magdalena Mecweld. Diplomerad i regndroppsmassage, hot stone massage, änglamassage och Reiki steg 1. 

Varför yogar du?
Yogan för mig är ett redskap för att vara här och nu och en möjlighet att ta mig tid att lyssna till min kropps signaler när allt annat i livet går väldigt fort. Jag vill förmedla att yoga inte behöver vara så komplicerat, allvarligt eller ens ta så lång tid. Yoga är för alla!



Maria Bergqvist

Utövat yoga under flera år, till en början som ett komplement till övrig träning.

Utbildad våren -21, 100 hr Yin Yoga training YACEP med huvudlärare Juliette Sneijder som praktiserat yin med Bernie Clark och Paulie Zink. 

Varför yogar du?

Yogan har under åren kommit att få en allt större betydelse, inte bara för kroppen utan även för sinnet och själen, främst via yinyogan. Det var först när alla tre bitar, body, mind and soul, föll på plats som jag verkligen på djupet förstod och kände vilken betydelse och vilka fördelar som yogan har i vardagen och i livet som helhet.  Mitt fokus som yinyogalärare är det intuitiva, meditativa, att öppna upp och lyssna inåt och komma bort från krav och prestation. Under mina klasser bjuds du in att landa, slappna av och möta din kropp och ditt sinne med självmedkänsla. 

"We don´t use our body to get into a pose, we use the pose to get into our body" -Bernie Clark


Malin Holm Roos

Malin har utövat yoga i drygt tio år och utbildade sig till yogalärare under hösten -21. Utbildningen var en 200h Somatic Flow med läraren Veronica Jäderlund i Stockholm. Det är en yogaform som är flödande och som fokuserar på att alla kroppar inte ser likadana ut. Det viktiga är inte hur det ser ut utan hur det känns i den egna kroppen.

Varför yogar du?

Jag yogar både för att träna rörlighet men även för kroppsmedvetenheten, där jag verkligen kan fokusera på HUR jag rör min kropp. Under graviditeter och andra prövande tider har yogan gett mig verktyg jag haft stor nytta av, som exempelvis andningsövningar och meditation. Nu vill jag kunna sprida dessa kunskaper vidare.


Karin Carlén

Karin Carlén jobbar idag som massör, hon har alltid varit intresserad av hälsa och välmående. Med en önskan att hjälpa andra människor till ett friskare liv genom att se till hela människan. Hon har ett holistiskt synsätt där individen står i centrum, vid önskemål blandar hon den svenska klassiska massagen med energihealing. Detta är en lugn avslappnande massage som även går på djupet, denna massage avslutas med healing och måste meddelas vid bokning. Tack vare hennes uppväxt till viss del utomlands har hon fått erfarenheter av olika sätt att främja sitt välmående och vet att det är viktigt att komma i balans i sin vardag.

Karin är certifierad massör via branschrådet svensk massage 2022.


Madeleine Jeansson

Jag är certifierad personlig tränare i Kalmar, mammamage tränare och kostrådgivare, jag brinner för träning och hälsa och har alltid älskat att röra på mig.

Min stora passion som personlig tränare är även att motivera och inspirera andra att träna, jag vet att alla mår så mycket bättre av att träna och att leva ett mer hälsosamt liv.

Jag fokuserar på att träna smart, det vill säga träning din kropp har stor nytta av för att orka med det dagliga livet. Jag individanpassar all träning och utgår ifrån dina mål med träningen. Givetvis är det också viktigt att vi har kul på vägen till dina mål.

I studion håller jag Mammaträning i grupper. Du kan läsa mer här.

Läs gärna mer på min hemsida Aktiv livsstil


Victoria Westman

Victoria är lymfmassör och hälsocoach. Hon arbetar med människor utifrån holistisk hälsa, för att bli välmående och frisk från insidan och ut. Lymssystemet är kroppens avfallssystem, som är väldigt viktigt att hålla igång då det bland annat är en viktig del i vårt immunförsvar. Massagen hjälper kroppen att öka lymfcirkulationen och att transportera bort slaggprodukter. Som hälsocoach hjälper Victoria till att göra en livsstilsförändring för att nå god hälsa, det är många olika faktorer som påverkar oss, sömn, kost, stress, träning, och vår mentala hälsa. Alla delar är lika viktiga för att vi ska vara i balans. Victoria är utbildad lymfmassör på Axelssons Institut av Bebe Granlund och som hälsocoach på Holistic Health Academy.


Petra Schollin Löfbom

Petra är utbildad inom Sensing Yoga. Denna yogaform har blivit verktyget som hon har använt för att hitta sitt inre lugn och inre leende. Nu vill hon sprida denna mjuka, inkännande yogaform till så att så många som möjligt också ler i sitt inre. Utbildning inom Sensing Yin, Sensing Yoga och snart även inom Sensing Terapi.

Varför yogar du?

Jag yogar för att ge mitt lugn och ro-system utrymme att ta hand om mig. Genom Sensing Yogan hittar jag mitt inre leende, min kropp har blivit smidigare och mjukare och jag har lärt mig att lyssna på de signaler som kroppen skickar till mig.

Efter att ha upplevt två perioder av utmattningsdepression har jag letat efter verktyget som passar mig. Yoga i olika former, motion av olika slag och olika typer av terapier. Det jag kommit fram till är att allt hänger ihop, mitt fysiska jag och mitt psykiska jag är ett. Genom rörelser kan jag tala om för kroppen att jag är trygg, allt är bra. Då får lugn och ro-systemet ta plats och ger utrymme för återhämtning och mitt sinne lugnar sig. Kroppen kan reparera sig och energin kommer tillbaka.